Heb je een klacht?

Wat is een klacht?

Een klacht is een mondelinge of schriftelijke uiting van onvrede over de uitvoering van het werk, of over een specifieke uiting, handeling of gedraging van een medewerker of vrijwilliger van (een van) de drie stichtingen.

Bij Utrechts Landschap kun je geen anonieme klacht indienen. Wel kun je aangeven dat je naam niet bekendgemaakt mag worden in de behandeling van de klacht. Wil je tóch een anonieme klacht indienen? Dan kun je terecht bij ons externe meldpunt om je casus en de mogelijkheden te bespreken. De meldingen worden behandeld door Martine Leewis. Zij is te bereiken op leewis@org-id.org of via 06 – 2947 3641.

Bij andere soort klachten, meldingen of vragen over bijvoorbeeld ons beleid of werkzaamheden in het veld kun je terecht bij info@utrechtslandschap.nl. Neem eerst een kijkje bij onze veelgestelde vragen. Daar vind je antwoorden en een toelichting op onze standpunten bij actuele dossiers.

Veelgestelde vragen

Hoe gaat Utrechts Landschap met je klacht om?

  • Je ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging van je klacht.
  • De klacht wordt behandeld door iemand die niet direct betrokken was bij de situatie waarover de klacht gaat.

  • Zowel jij als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft, krijgen de gelegenheid om gehoord te worden. Als je dat niet wilt, kun je dit aangeven.

  • Wij streven ernaar om je binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven.

  • Alle formele klachten worden door Utrechts Landschap geregistreerd en vijf jaar bewaard.

Integriteitszaken

Heeft je klacht betrekking op een (vermoeden van) integriteitsschending door een medewerker of vrijwilliger van Utrechts Landschap? Het gaat hierbij om situaties waarin wordt gehandeld in strijd met de voorschriften, normen en waarden van onze organisatie. Dan kun je terecht bij ons externe meldpunt. De meldingen worden behandeld door Martine Leewis. Zij is te bereiken op leewis@org-id.org of via 06 – 2947 3641.

Utrechts Landschap is erkend door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Het CBF houdt toezicht op het functioneren van goede doelen. Ook bij het CBF kunnen personen en instanties terecht met klachten. Let op: het CBF neemt klachten alleen in behandeling als deze eerst bij Utrechts Landschap zelf zijn ingediend.

Klacht indienen

* Verplichte velden

Stap 1 van 3

Naam:*