Heb je een klacht?
Wat is een klacht?
Een klacht is iedere mondelinge of schriftelijke uiting van onvrede van een persoon of instantie over de uitvoering van het werk, of over een specifieke uiting, handeling of gedraging van een medewerker of vrijwilliger van een van de drie stichtingen.
Let op:
- Bij andere klachten of meldingen over bijvoorbeeld ons beleid of werkzaamheden in het veld kun je terecht bij info@utrechtslandschap.nl.
- Bij veelgestelde vragen kun je het antwoord vinden op veel voorkomende vragen en toelichting krijgen op onze standpunten rondom diverse actuele dossiers.
Wat doet Utrechts Landschap met je klacht
Je krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging van je klacht.
Iemand die niet betrokken was bij datgene waar de klacht over gaat, behandelt de klacht. Zowel de klager als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft worden in de gelegenheid gesteld gehoord te worden, tenzij klager aangeeft dit niet te willen. Wij streven ernaar binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven. Utrechts Landschap registreert alle formele klachten. Klachten worden gedurende vijf jaar bewaard.
Er kan geen anonieme klacht worden ingediend bij UL. Je kan wel aan geven dat je wil dat je naam niet bekend wordt gemaakt bij de betreffende collega. Mocht je toch anoniem willen blijven dan kun je contact opnemen met ons externe meldpunt (link) om de casus en de mogelijkheden te bespreken.
Integriteitszaken
Heeft je klacht betrekking op (vermoedens van) integriteitsschendingen door medewerkers of vrijwilligers van het Utrechts Landschap kun je terecht bij een extern meldpunt. Dit betreft dan het handelen in strijd met de voorschriften, normen en waarden van onze organisatie. De melding wordt behandeld door Martine Leewis. Zij is bereikbaar via e-mailadres leewis@org-id.org of telefonisch via 06 2947 3641.
Kom je er niet uit?
Utrechts Landschap is erkend door het CBF. Het CBF houdt toezicht op het functioneren van goede doelen. Ook hier kunnen personen en instanties terecht met klachten. Het CBF neemt klachten alleen in behandeling nadat deze eerst bij Utrechts Landschap zijn ingediend.
Klacht indienen
* Verplichte velden